onsdag 5. november 2008

Oh, bama !

Hva nu?

Jeg ble nok litt tatt på sengen etter en tåredryppende morgen hvor jeg så talen til Obama. Litt etter litt, og etter en del politiske kvarter, fant jeg ut at jeg var blitt forført. Karismatiske ledere har alle som kan litt samfunnsvitenskap hørt om, men det får da være måte på? Jeg har aldri sett noe liknende, og ja, jeg har sett talene til Hitler.

Det er jo fantastisk at Bush pakker sammen og ikke blir "erstattet" i særlige grad når det gjelder ideologi, men hvor mye vet vi egentlig om USA's fremtid? Kanskje det blir vankseligere for Norge å forhandle med en superkarismatiker som sjarmerer en hel verden ved å fortelle hvor sann "the american dream" er.

Når det er sagt, har jeg tro på Obama inntil det motsatte er bevist. Jeg har selv bodd i USA og opplevd skyggesiden ved lave skatter og lite redistribusjon.

Ja, det var en deilig morgen!

Ingen kommentarer: